Koks turi, gali būti įmonės, brand’o, trademark’o pavadinimas? Ko gero išsamiai atsakyti viename post’e bus sudėtinga. Todėl pradedėsiu nuo pirmosios dalies, kurioje daugiausia dėmesio skirsiu SEO.

Dokeda, Romasta, Keulė Rūkė, Tramtrys, Ežys, Annus, Atsikeli ir Varai, Mano Gile, Apple, Tiks Langai, Švaros Broliai, Švyturys, Savas, Lita logistics, Senukai – yra pavadinimai prie kurių jau esame pripratę, nors kai išgirdome juos pirmąsyk – suklusome. Ar kada susimąstėte kaip turėtų vadintis Jūsų įmonė, kaip pavadintumėte brand’ą, ką juo norėtumėte pasakyti klientams?

Skaitant kai kuriuos pavadinimus atrodo, kad jie yra sukurti visai negalvojant apie tai, kiek reikės investuoti.

Investuoti, kad vartotojai tam tikrą paslaugą ar produktą sietų būtent su šiuo žodžiu ar žodžių junginiu. Pavyzdžiui:

– Varom į Senukus.


– Ką gersi?
– Švyturį.


– Susitinkam Banginyje.


– Kokį kompiuterį pirkai, obuolį (Apple)?

Tikėtina, kad tokios idėjos gimsta tada, kai matoma, jog tikriniai ir bendriniai daiktavardžiai jau yra panaudoti konkurentų, o išsiskirti vis vien reikia. Taip atsiranda žodžių junginiai, frazės, sakiniai ar net tekstai išimti iš dainų, kaip pvz.: UAB Eastern European Kind of Funk. Pasitaiko, kuomet norimas tikrinis ar bendrinis daiktavardis jau yra paimtas kažkieno kito, tačiau jis buvo pasakytas tik vieną sykį, bet ne du. Atsiranda tokie pavadinimai kaip: Gražu Gražu, Gerai Gerai, Uoga Uoga, Dansu Dansu ir kiti. Žiūrint holivudinį filmą, kartais norisi sužinoti kaip filmo herojams sekėsi po kelių metų, ką jie veikė. Pamenu vieno tokio filmo pabaigoje išgirdau istoriją, kaip filmo herojus

dalį pinigų investavo į tuo metu mažai žinomos daržovių bendrovės akcijas, kurių vertė 2018 metais perlipo trilijoną dolerių.

Turbūt jau supratote kokia tai kompanija. Negana, kad reikia išsirinkti gerą pavadinimą, – viskas tuo nesibaigia. Svarbu ne tik pavadinimas, bet ir domenas (internetinės svetainės adresas) pvz.: www.lelija.lt Net ir sugalvojus puikų vardą reikia patikrinti ar domenas jau nėra nupirktas. Tikriausiai pritartumėte, kad nėra prasmės registruoti įmonę, kurios internetinis adresas priklauso kažkam kitam, arba vykdančiam visai kitokią veiklą. Žinoma yra tam tikrų teisinių niuansų, kai galima pareikšti teises į nenaudojamą domeną arba mėginti jį išpirkti iš savininko, tačiau dažniausiai tai nebūna greitas ar pigus sandoris.

Taigi, tikrinti domenus rekomenduočiau per ko gero patikimiausią WHOIS įrankį. Patikimiausią? Man yra tekę tikrinti ar domenai nėra užimti kituose puslapiuose, tačiau sugrįžus kitą dieną ir besiruošiant pirkti domeną, paaiškėdavo, kad jis buvo ką tik registruotas…

Taip pat renkantis pavadinimą lietuvių kalboje reikia atkreipti dėmesį ar jame nėra lietuviškų raidžių.

Pavyzdžiui www.židiniai.lt ir www.zidiniai.lt adresai gali vesti pas visai skirtingas įmones. Klausimas – kiek lietuvių vesdami internetinį adresą interneto naršyklėse naudoja lietuviškas raides… Prisimenu bendradarbį, kurio elektroninio pašto adresas sukeldavo daug patyčių vien dėl to, kad įmonėje buvo priimta naudoti pirmąją vardo raidę, tada atskirti tašku ir parašyti pilną pavardę. Viskas būtų buvę dar ne taip blogai, bet pavardė prasidėjo Š raide. Rezultatas gavosi tragikomiškas – [email protected]….lt

Pabaigai noriu pridurti, kad jau išsirinkus puikų pavadinimą ir matant, kad domenas nėra registruotas, siūlau pasitikrinti ar anksčiau tokiu pavadinimu nėra buvusių įmonių, patikrinti kokios buvo teikiamos paslaugos, parduodami produktai, ar nėra užsilikusių backlink’ų, kokia tų svetainių reputacija ir galiausiai, jei net ir tada viskas skamba daug žadančiai, neskubėkite džiaugtis. Pavadinimo gali nepatvirtinti Registrų centras, kaip tai nutiko Atsikeli ir Varai kūrėjai Aušrai Šeduikytei, kuri sulaukė nemalonių žinių iš Valstybinės lietuvių kalbos komisijos (VLKK). Anot pateiktų išvadų, jos pavadinimas pripažintas žargoniniu, todėl negali būti registruojamas.

Galbūt turite savo pastebėjimų apie pavadinimus, o gal turite kokią išskirtinę istoriją, – pasidalinkite komentaruose.