Dirbtinis intelektas nepakeis pasaulio. Pasaulį pakeis žmonės naudojantys dirbtinį intelektą

Dirbtinis intelektas (DI) yra viena iš technologijų neabejotinai keičiančių pasaulio veidą. Šiandien vis dažniau girdime apie įmones, teigiančias, kad jos yra „AI-powered“, tačiau ar tikrai vien automatizavimo pakanka, kad būtų išnaudotas visas DI potencialas? Pamėginsiu panagrinėti, kodėl svarbu į DI žvelgti kaip į priemonę, leidžiančią ne tik optimizuoti esamus procesus, bet ir iš esmės keisti verslo modelius.

Viena dažniausiai pasitaikančių klaidų, kurias įmonės daro pradėdamos naudoti DI, yra susitelkimas ties keliomis užduotimis, pavyzdžiui, klientų aptarnavimo pokalbiai (chatbot‘ai) arba pardavimo proceso automatizavimas. Tai darydamos jos gana greitai pasiekia matomų rezultatų ir teigia, kad yra „valdomos dirbtinio intelekto“, tačiau toks požiūris yra gana paviršutiniškas.

Atrodo logiška pradėti nuo paprastų DI diegimo priemonių, kad greitai pasiektumėte matomų rezultatų. Tačiau didžiausia klaida būtų sustoti šiame etape. Vadovai privalo žengti toliau ir mąstyti plačiau. Tikrasis DI transformacijos potencialas slypi visiškai pertvarkius įmonės veiklos modelį (kaip teikiamos paslaugas ar parduodamos prekės) ir verslo modelį (kaip kuriama ir uždirbama vertė). Tik tada įmonė galės visiškai išnaudoti DI potencialą.

Pavyzdžiui, restoranas, kuris pradėjo teikti pristatymo į namus paslaugą per interneto platformą, bet nepakoregavo savo veiklos ir nenaudojo klientų užsakymų duomenų, kad patobulintų meniu, išanalizuotų klientų elgseną ar skatintų pardavimus... Tai tikrai nėra kelias tapti sektoriaus lyderiais. Tai kelias rizikuoti, atsilikti nuo konkurentų ir galiausiai išnykti.

Todėl integruojant DI į verslo procesus svarbu suprasti, kad tai nėra tik technologinis pokytis. Tai yra strateginis žingsnis, reikalaujantis išsamios peržiūros ir galbūt net esminio verslo modelio pakeitimo. Įmonės, kurios sugeba tai padaryti, atranda naujų galimybių ne tik tapti efektyvesnėmis, bet ir pasiūlyti klientams naujų ir inovatyvių paslaugų, kurios galiausiai padeda joms išlikti konkurencingoms bei augti.

DI pats savaime pasaulio nepakeis. Tačiau žmonės, kurie sugeba išradingai ir strategiškai panaudoti DI savo verslo operacijoms ir modeliams pakeisti, tikrai turi tam galimybių. Būtent tai naujųjų technologijų amžiuje ir išskiria lyderius. Todėl kiekvienai įmonei, siekiančiai sėkmės DI eroje, svarbu ne tik įsisavinti šias technologijas, bet ir peržiūrėti bei atnaujinti savo požiūrį į verslą, inovacijas ir klientų aptarnavimą. Tai reiškia ne tik investicijas į technologijas, bet ir kultūros pokyčius, mokymąsi ir nuolatinį tobulėjimą.

©Advertising.lt 2024